Kiemelkedően fontos eseményként tekinthetünk rendezvényünkre, mert nem csak a hazai helyzetről kaptunk egy átfogó és hiteles képet, hanem egy merőben más aspektusból is meg tudtuk vizsgálni a túlfogyasztás, pazarlás, hulladék kontra egyszerűsítés kérdését, amit
Rob Greenfield előadásának köszönhetünk.
Előadásában mesélt nekünk az életéről, projektjeiről és arról, hogy hogyan lett egy milliárdosnak készülő, bulizó és túlhajszolt 30-asból egy önmagát és örömét az egyszerűségben meglelő aktivista. A projektjei önmagában is lebilincselőek, azonban ez a folyamat volt számunkra talán a leginspirálóbb és legelőremutatóbb, amin átment.
Egy átlag amerikainak 300.000 tárgya van, neki 111 darab. Mindez belefér egy
iciri-piciri házba, amit a legtöbben maximum szerszámos fészernek használnának a kert végében, ám Rob maximális kényelemben él benne. A 111 darab tárgya egyike egy bambusz bicikli volt (sajnos ellopták időközben), ezzel
biciklizte át az Egyesült Államokat, közel 7.600 km-t tett meg, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy egy autós közlekedésre épült és berendezkedett országban is lehet környezetbarát módon közlekedni. Útja során magával "cipelte" hulladékát is, ami alig 1 kg-ot tett ki a 104 nap alatt.
Legismertebb azonban talán a
"Trash me" kampányáról. A kampány során egy hónapig egy átlag amerikai életét élve bevásárolt, utazott, pizzát rendelt, élte mindennapjait. Azonban az így termelt hulladékát nem a kukába dobta, nem is foglalkozva vele egy másodpercig, hanem szépen elmosva magán hordta. A ruhájára erősített szemeteszsákok egyre nagyobbak lettek, a közlekedés és a mindennapi élet egyre nagyobb kihívást jelentett neki - ahogyan a Földünknek is.
Ez csak egy pár a meghökkentő, már-már polgárpukkasztó, de mindenképpen extrém kalandjai közül, amikkel csupán egy célja volt: megmutatni az embereknek, hogy mivel jár a túlfogyasztásunk. További információt itt találtok életéről, kalandjairól, projektjeiről:
robgreenfield.tv
Előadásában hangsúlyozta, hogy nem várhatunk másokra, nekünk magunknak kell azt a változást elindítani, amit szeretnénk látni a világban. Mottója is ez: "Be the change!" .Hogy segítsen mindenkinek ebben, sok-sok tippet oszt meg csatornáin, ebből egy párral mi is szeretnénk nektek segíteni. Ne feledjétek, ha csak egyet is át tudtok ültetni mindennapjaitokba, már nagyon sokat tettetek! Válasszatok olyat, ami kényelmesen beépíthető a ti életetekbe!