Egy autó évente átlagosan közel 5 tonna szén-dioxid kibocsátásával terheli a környezetet , ráadásul autóink idejük 95%-át kihasználatlanul töltik. Ez utóbbi azt jelenti, hogy autóink a nap 24 órájából átlagosan 23 órán keresztül egy helyben, sokszor egy utcai parkolóban állnak, közös tereket foglalva . Az autózás káros következményeihez továbbá hozzátartoznak még magának az autógyártásnak és az azt kiszolgáló beszállítóiparnak a negatív környezeti hatásai is.
A közösségi autómegosztás már Magyarországon is számos formában megtalálható – az úgynevezett telekocsi szolgáltatástól elkezdve (mint például az
Oszkár), a városi, rövidtávú autómegosztó szolgáltatásokon át (mint például a
GreenGo) a “peer-to-peer”, azaz magánemberek közötti autómegosztásig – mint például az
AutoPal. A különböző közösségi autómegosztó szolgáltatásokban az a közös, hogy mind az autók kihasználtságának hatékonyabbá tételén dolgoznak. A hazai piac legújabb szereplője, az AutoPal például lehetővé teszi, hogy az autótulajdonosok meglévő autóikat biztonságosan és kényelmesen megosszák másokkal, amikor épp nincs rájuk szükségük és így keressenek extra jövedelmet, ami autóik fenntartási költségeit is fedezi.